wtorek, 20 lutego 2018

111. "Obsesja" - Katarzyna Berenika Miszczuk


Pierwszy raz spotkałam się z twórczością tej autorki. Czytałam wiele pochlebnych opinii o jej innych książkach, w szczególności o pewnej serii, ale jakoś to nie były moje klimaty, więc nawet nie sięgałam po nie, ale po "Obsesję" sięgnęłam z wielką chęcią. 
Główna bohaterka Joanna Skoczek pracuje na oddziale psychiatrii. Muszę przyznać, że same opisy szpitala, jego podziemnych korytarzy, piwnicy robiły swoje! Stąd też książka ma swój klimat od początku. Sama, podczas tych początkowych stron wraz z Asią czułam ten strach, kiedy musiała iść do piwnicy. Do tego możemy dołożyć dziwnego woźnego, Łukasza, a potem jeszcze morderstwo. A dodatkowo Joanna odstaje tajemnicze listy o wielbiciela. Kto i dlaczego dopuścił się do morderstwa? Kto jest tajemniczym wielbicielem głównej bohaterki?

Autorka ma lekki styl. Mimo tego mrocznego klimatu, czytało się naprawdę fajnie i lekko. Chociaż muszę przyznać, że pod koniec miałam wrażenie, że tak już autorka odchodziła od tego klimatu, który mi się tak spodobał na samym początku. Mimo to napięcie wciąż było. Polubiłam główną bohaterkę, polubiłam też patologa Marka, który wprowadził trochę humoru do książki, także bohaterowie na plus. 

Do samego końca też nie wiedziałam, kto stoi za morderstwem, czy też za tymi listami, więc za to kolejny plus. Autorka mieszała, podsuwała podejrzenia, ale za chwilę podejrzewaliśmy kogoś innego. Podobała mi się ta cała sprawa. Chociaż... muszę przyznać, że mimo tego, to zakończenie jednak mnie nie zadowoliło do końca. Nie spodziewałam się, nie obstawiłam dobrze mordercy, ale nie było żadnego wow! Czegoś mi tutaj zabrakło. No, ale jak na pierwsze spotkanie z autorką, to i tak jestem bardzo pozytywnie zaskoczona! Spodobała mi się i przyjemnie spędziłam z nią czas. Trochę romansu, trochę kryminału i myślę, że z tej mieszanki wyszło jednak coś fajnego. Z chęcią się skuszę na kolejne części... bo chyba będę.

A czy Wy, znacie już twórczość autorki? 

Pozdrawiam, Ania :)

14 komentarzy:

  1. Przeczytam kiedyś coś od tej autorki :) od dawna planuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach tę książkę. Ciekawa jestem czy mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że ostatnio mam wielką ochotę na polskie książki, ale jednak tej tytuł do nich nie należy. Jakoś mi nie podchodzi i jeszcze ta okładka- kompletnie mi się nie podoba :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Z racji zawodu bardzo interesuje mnie aspekt psychologiczny tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam i jest to świetna książka :) Uważam, że autorka w niebanalny sposób podeszła do kryminału i wyszła z tego obronną ręką :)

    Pozdrawiam
    Kasia z mowmikate.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęcona pochlebnymi recenzjami książek tej autorki sięgnęłam raz po jedną z nich i bardzo, ale to bardzo się rozczarowałam. Jednak była to powieść o zupełnie innej tematyce niż "Obsesja".

    Jestem bardzo zaciekawiona opisami szpitala i tych podziemnych korytarzy, bo lubię klimatyczne przedstawienie miejsc, które odziałowują na wyobraźnię. Do tego skoro autorka cały czas miesza i nie sposób domyśleć się kto jest mordercą, to jak dla mnie bomba!

    Może dam drugą szansę tej autorce. Zobaczę, jak wypada w innej odsłonie.

    Pozdrawiam ciepło ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobała mi się ta książka. Ciekawa mieszanka kryminału i romansu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam. I choć powieść ma swoje słabsze strony, ogólnie dobrze wypada.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tą panią <33333 i bardzo lubie ta książkę! Mam podobna opinie jak ty.
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam "szeptuchę" i nie byłam zachwycona :) ale "obsesję" być może przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze książek autorki, ale w dalszym ciągu nie potrafię się do nich przekonać.
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że bardzo ważne jest, by autorka umiejętnie i lekko opisywała taką ciężko historię. Samo miejsce szpitala psychiatrycznego potrafi przytłoczyć, także duży plus za to. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twórczośc autorki nadal jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam! I nie mogę przeboleć tego, że kontynuacja dopiero w przyszłym roku :(


    Pozdrawiam,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń