czwartek, 8 lutego 2018

109. "Powietrze, którym oddycha" - Brittainy C. Cherry

Tytuł: Powietrze, którym oddycha
Autor: Brittainy C. Cherry
Liczba stron: 400
Data wydania: 20 lipca 2016
Wydawnictwo: Filia

„Ostrzegano mnie przed Tristanem Colem.
„Trzymaj się od niego z daleka”, mówili.
„Jest okrutny”.
„Jest zimny”.
„Życie go nie oszczędzało”.

Łatwo skreślić człowieka na podstawie jego przeszłości. Właśnie dlatego łatwo dostrzec w Tristanie potwora. Ale ja nie potrafiłam tego zrobić. Zaakceptowałam spustoszenie, które w nim panowało. Sama czułam się bardzo podobnie."

Lubię książki tej autorki. Co prawda, raz mnie autorka bardziej zaskoczy, innym razem mniej, ale ogólnie i tak mi się one podobają. Mają w sobie coś, że nawet jak są poruszane ciężkie tematy, to książki autorki i tak czyta się przyjemnie.

Głównymi bohaterami powieści są Elizabeth i Tristian, dwoje ludzi, którzy wiele przeżyli w swoim życiu. Zmagają się ze swoją przeszłością, z problemami. Są boleśnie doświadczeni przez los. Oboje próbują sobie radzić z tym wszystkim po swojemu, chociaż nie jest łatwo. Polubiłam ich. Chociaż czasem nie zachowywali się racjonalnie i mnie delikatnie irytowali, ale i tak zyskali moją sympatię.

Książka, która dostarcza wiele emocji. Zdarzały się momenty, kiedy bawiła, ale częściej wzruszała. Śledziliśmy losy dwoje zagubionych ludzi, którzy zrozumieli że mogą na nowo żyć i być szczęśliwi. Miałam czasem tak, że chciałam jednocześnie odłożyć tę książkę na bok i wciąż jednak czytać. Chciałam nią rzucić o ścianę, bo nie mogłam zrozumieć zachowania bohaterów. Ale oni chyba sami siebie do końca nie rozumieli. Także, wiele emocji, co lubię.

Czy polecam? Oczywiście, że tak. Kiedyś czytałam wiele pozytywnych, ale również dużo takich opinii wytykających wady książki, mówiących, że książka nie spełniła pewnych wymagań, dlatego trochę się bałam po nią sięgnąć, ale nie było czego. Mnie bardzo urzekła historia Elizabeth i Tristiana. Może i Wam się spodoba? A ja z chęcią poznam kolejne książki z tej serii :)

 Pozdrawiam, Ania :) 


Inne książki autorki na blogu:

18 komentarzy:

  1. Ta pozycja, jak i reszta z tej serii, zdobi moją listę książek do przeczytania :) Mam nadzieję, że mi też się spodoba.
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale bardzo mnie zachęciłaś do sięgnięcia po nią :) Z wielką chęcią kiedyś przeczytam, teraz leci na półkę "chcę przeczytać" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej serii. Zbiera dobre opinie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj ile ta książka już leży i czeka na swoją kolej. Nie wiem czy się kiedyś doczeka, mimo że tyle pochwalnych opinii czytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie jedyna książka z serii, którą miałam okazję czytać. Wiem, że czas na kolejne, ale nie mogę się za nie zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej autorki i nie słyszalam o tej ksiązce, ale z tego co widze to moze byc intresujaca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała historia, zresztą jak wszystkie tej autorki. Pamiętam, że w środku książki aż mi serce stanęło, kompletnie nie spodziewałam się takiego zwrotu akcji. Ogólnie jestem bardzo zadowolona z całej serii i te okładki <3 Cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Była całkiem OK, ale akurat z całej serii podobała mi się najmniej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie zawiodła ta książka niestety. Uważam, że zachowanie bohaterów było dość dziwne (?). Oczywiście jestem w stanie zrozumieć ból po stracie, ale coś mi w niej nie grało. Dodatkowo zbyt wiele zbiegów okoliczności, przez co książka nie wydawała się realna. Jednak pozostałe części z serii są genialne, a w szczególności "Siła..", ostatni tom :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przeczytałam ją jakiś czas temu i bardzo mi się spodobała, teraz muszę się zabrać za pozostałe tomy z tej serii :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja póki co jestem po lekturze 3 i 4 tomu z tego cyklu :) Bardzo mi się podobały, więc pewnie sięgnę też i po dwa poprzednie. Jak na razie moim faworytem pozostaje niezmiennie "Woda, która niesie ciszę" :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. zdecydowanie tak samo jak Ciebie, urzekła mnie ta książka :) Cherry tak pięknie potrafi wzbudzać w czytelniku emocje <3 pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Miewam tak bardzo często, że w jednym momencie nie mogę się od książki oderwać, chcąc nią walnąć w ścianę!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiła mnie propozycja. Nie miałam okazji nigdy wcześniej przeczytać żadnej książki autorki, więc pewnie swoją przygodę z jej twórczością zacznę od "Powietrze, którym oddycha".

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Autorkę i ten tytuł mam na swojej liście, więc na pewno w przyszłości ją przeczytam :) Obserwuję i będę z chęcią tutaj wpadać :)
    Zapraszam do siebie http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie miałam okazji czytać powieści tej autorki, ale ta książka chyba spowoduje, że to zmienię ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam jeszcze tej książki, ale może warto zapoznać się z tą autorką po przeczytaniu twojej recenzji. Bardzo profesjonalna recenzja, piękny wygląd bloga.

    Zapraszam do siebie na nową recenzję Cudownego chłopca:
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/wszyscy-powinnismy-przynajmniej-raz-w.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam zarówno te książkę! :D Jest to moja ulubiona część tej serii, tuz obok "Siły, która ich przyciąga" :D Przede mną jeszcze "Woda, która niesie ciszę" (tak, tak, czytam to w innej kolejności) ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń