czwartek, 28 września 2017

92. "Za zamkniętymi drzwami" - B.A. Paris


Autor: B.A. Paris
Tytuł: Za zamkniętymi drzwiami
Data wydania: 15 lutego 2017
Liczba stron: 304
Wydawnictwo: Albatros

"Wszyscy znamy takie pary jak Jack i Grace: on jest przystojny i bogaty, ona czarująca i elegancka. Chciałoby się poznać Grace nieco lepiej, ale to niełatwe, bo Jack i Grace są nierozłączni. Niektórzy nazwaliby to prawdziwą miłością.
Wyobraź sobie uroczystą kolację w ich idealnym domu, miłą konwersację, kolejne kieliszki dobrego wina. Oboje wydają się w swoim żywiole. Przyjaciele Grace chcieliby zrewanżować się lunchem w przyszłym tygodniu. Ona chętnie przyjęłaby zaproszenie, ale wie, że nigdy z nimi nie wyjdzie. Ktoś mógłby spytać, dlaczego Grace nigdy nie odbiera telefonów, nie wychodzi z domu, a nawet nie pracuje. I jak to możliwe, że gotując tak wymyślne potrawy, w ogóle nie tyje? I dlaczego w oknach sypialni są kraty? Doskonałe małżeństwo czy perfekcyjne kłamstwo?”

Gdy skończyłam książkę przez pewien czas się nad nią zastanawiałam. Nie jest to wybitna książka. Myślę, że inne intrygi w kryminałach, czy thrillerach bywały nawet lepsze, ale książka jednak w sobie coś ma. Ma, na tyle, że mimo iż to prosta książka, to jednak bardzo ciężko kochani się oderwać.

Z przedstawionego opisu książki już możemy sobie wiele powiedzieć i snuć pewne domysły, więc jest lekko przewidywalna. Jednak autorka całość tak dobrze przedstawia, że chce się czytać i poznawać losy Grace i Jack’a. Książka została podzielona na czas teraz i kiedyś. Dowiadujemy się jak Grace i Jack się poznają. Czasy te są tak fajnie wplecione, że się nie gubimy. W pewien sposób to pomaga nawet, bo dowiadujemy się wszystkiego dokładnie. Aż te dwa czasy zbliżają się ze sobą i łączą. 


Autorka ma prosty styl. Czyta się naprawdę przyjemnie i szybko. Na początku, gdy przekartkowałam książkę przestraszyłam się tych opisów, bo wydaje się, że jest ich dosyć dużo i od razu pomyślałam, że mogą być nużące, a tak w ogóle nie jest! Kartkę przewracałam chyba z prędkością światła.


Jak pisałam, mimo iż fabuła okazuje się prosta, można się domyślać pewnych rzeczy, to autorka przedstawia nam wszystkie te zdarzenia bardzo ciekawie i jednak czasem potrafiła nawet zaskoczyć. Chcemy wiedzieć co się wydarzyło w tym małżeństwie, dlaczego do tego wszystkiego doszło.

Może nie było tu jakiegoś wielkiego napięcia, chociaż nie powiem, czasem się pojawiło. I myślę, czytelnicy, którzy czytając wiele prawdziwych kryminałów czy thrillerów mogą być odrobinę zawiedzeni, bo jest przewidywalna, to jednak i tak bardzo polecam książkę.


Pozdrawiam, Ania 😉

13 komentarzy:

  1. Widzę, że ostatnio na czasie są książki poruszające tematykę pozornie idealnego małżeństwa, które kryje wiele tajemnic. Być może kiedyś sięgnę po ten tytuł, chociaż nie mam zbyt wygórowanych oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę właśnie, że nie powinniśmy wiele oczekiwać od książki, ale jednocześnie można przyjemnie spędzić z nią czas :)

      Usuń
  2. Nie czytam za wiele kryminałów, więc myślę że by mi się spodobała ta pozycja ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm, no to mi namieszałaś w głowie :D Mam ją na swojej liście, ale skoro taka trochę przewidywalna to mój zapał ostygł. Z drugiej strony napisałaś, że ciężko się oderwać co jest trochę dziwne, ale i tak dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jest przewidywalna, może sie wiele rzeczy domyślać, no ale z drugiej strony, autorka ma przyjemny styl, potrafi ciekawie opisać to wszystko, więc właśnie ciężko się oderwać :)

      Usuń
  4. Ja byłam nią na prawdę zachwycona. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tą pozycję, ale jeszcze nie miałam czasu po nią sięgnąć.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo dobrego niej słyszałam! :D W sumie w wolnej chwili chętnie przeczytam :D

    BookeaterReality

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele o niej słyszałam, same pozytywne opinie. Może się na nią skuszę ;)

    https://sunreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi książka się bardzo, ale to bardzo podobała :)
    pozdrawiam
    https://czytajzpauelka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka znajduje się na mojej liście czytelniczej :) Na pewno sięgnę po ten tytuł, bardzo ciekawi mnie tematyka!

    Pozdrawiam cieplutko,
    dziennikbibliotekarki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam okazję czytać i na pewno czas poświęcony tej książce nie był czasem straconym ;) Mnie bardzo wciągnęła, wręcz pochłonęła :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba ta przewidywalność trochę mnie odstrasza, chociaż może to też zależy od czytelnika. Bardzo mnie ciekawi, zarówno fabuła ksiązki, jak i sama autorka, ponieważ nie miałam z nią jeszcze styczności.

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń