wtorek, 4 października 2016

21. "Układ & Błąd" Elle Kennedy

 


Autor: Elle Kennedy
Tytuł: Układ
Data wydania: 29 lutego 2016
Ilość stron: 464
Wydawnictwo: Zysk i S-ka



Kolejna opowieść new adult. Skłamałabym mówiąc, że ich nie lubię, nawet mimo tych samych schematów. Także Elle Kennedy zachęciła mnie książką „Układ”, która jest pierwszą częścią cyklu „Off-Campus”.


Hannah Wells od dwóch miesięcy podkochuje się w chłopaku, który nie zwraca na nią uwagę. Chcąc to zmienić zawiera układ z nieznośnym, pewnym siebie i wkurzającym chłopakiem, który prosi ją o udzielenie pomocy przy nauce. Garret Graham to kapitan drużyny hokejowej. Gdy nie zalicza egzaminu, a jego kariera hokejowa jest pod znakiem zapytania prosi o pomoc Hannah, aby mu pomogła. Garret nigdy nie musiał o nic prosić dziewczyn. Każda do niego wzdychała i byłaby szczęśliwa mogąc spędzić z nim trochę czasu. Jednak nie Hannah. Na szczęście Graham jest uparty i nie daje za wygraną. Z czasem dziewczyna decyduje mu się pomóc, aby osiągnąć swój cel – innego chłopaka.

Przyjemna i lektura na kilka wieczorów. Czyta się lekko i szybko, a historia wciąga od pierwszych stron. Ja osobiście nie mogłam się od niej oderwać i dlatego u mnie to nie było kilka wieczorów.
Jak pisałam, nie jest to jakaś oryginalna historia. Ma ona swoje schematy, które często pojawiają się w tego typu książkach, jednak „Układ” ma w sobie coś, co przyciąga. Może to bohaterowie? Bo naprawdę nie sposób ich nie pokochać. Bardzo polubiłam głównych bohaterów – Hannah i Garreta. Uwielbiałam, gdy się ze sobą droczyli na swój sposób, bawiło to i powodowało uśmiech na twarzy, gdy się czytało. Garret to naprawdę fajny chłopak, nawet z jego pewnością siebie i z wielkim ego. 
8/10 



 

Autor: Elle Kennedy
Tytuł: Błąd
Data wydania: 4 lipca 2016
Ilość stron: 376
Wydawnictwo: Zysk i S-ka



Przez to, że książka „Układ” tak mi się spodobała, to z wielką chęcią zabrałam się za kolejną część. Oczekiwałam książki, która dorówna poprzedniej, albo spodoba mi się bardziej, ale tak się nie stało. Polubiłam Logana z pierwszego tomu, więc naprawdę chciałam poznać bliżej jego osobę. Mimo to jego historia mnie nie przekonała.

„Błąd” opowiada o przyjacielu Garreta, czyli o Johnie Loganie, który to może mieć każdą dziewczynę. Wie, że jest pożądany przez każdą dziewczynę i to wykorzystuje. Nie ma imprezy na której to Logan „nie zalicza”.

Przypadkowe spotkanie z dziewczyną z pierwszego roku – Grace Ivers staje się dla niego odskocznią; Logan bowiem jest zauroczony dziewczyną przyjaciela Hannah. Czy jednak, aby na pewno Grace staje się tylko odskocznią dla Logana? Jednak, kiedy chłopak zdaje sobie sprawę co tak naprawdę czuje do dziewczyny jest już o wiele za późno. John jest niezwykle uparty i nie rezygnuje z dziewczyny. Próbuje ją odzyskać, albowiem nie jest to takie łatwe. Zwłaszcza, że teraz to Grace dyktuje warunki i to od niej wszystko zależy.

Jak wspomniałam wyżej bardzo mi się podobała pierwsza część, jednak "Błąd" niekoniecznie. Nie mogę też powiedzieć, że książka była zła. Były momenty do śmiechu, jak i momenty, które miały wzruszyć. Istotnie ważnym wątkiem było poznanie prawdziwego życia Logana. Nie tego Logana, który jest tak pewny siebie i który to ma prawie każdą dziewczynę. Tylko poznanie bohatera, który jest otoczony strachem przed swoją przyszłością spowodowany historią w rodzinie.
Nie polubiłam też głównej bohaterki, więc może stąd to moje niezadowolenie. A może wymagałam zbyt wiele od tej książki, po przeczytaniu poprzedniej?
6/10

Widziałam, że są kolejne tomy dotyczące przyjaciół Garreta i Logana, jednak nie wiem, czy po nie sięgnę. Jednak pierwszą część, czyli "Układ" jak najbardziej polecam! :)

8 komentarzy:

  1. Kto wie, kto wie... jak spotkam w bibliotece to pewnie po nia sięgnę :)
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu poznać te pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku ja bardzo bardzo chcę przeczytać tą książkę ale jakoś zawsze o niej zapominam muszę się wybrać do sklepu i jak ją wtedy zobacze to na pewno sobie przypomnę i kupię :D Miło się czytało Twój wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że druga część nie sięga jakością "Układowi". Mimo to, obie pozycje chciałabym przeczytać. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tych książkach, ale chyba są nie dla mnie...
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory nie słyszałam o tych książkach, ale chętnie bym je przeczytała, bo mnie zainteresowałaś ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach, ale tyle książek mi się uzbierało, że nie wiem kiedy przeczytam :( Lubię takie historie, są jak najbardziej w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam w planach obie historie, na razie na półce tylko "Układ". Ale kto wie, może niedługo się za niego zabiorę i zakupię "Błąd"? :D

    Pozdrawiam gorąco!
    Izzy z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń