wtorek, 22 sierpnia 2017

Co dziś oglądamy? #7



Witajcie! Dziś nieco inaczej. Nie będzie o książce, a o serialach. 
Dawniej bardzo dużo oglądałam seriali; Życie na fali, Pogoda na miłość i inne. Gdy nie ma wakacji jakoś nie mam zbyt wiele czasu na oglądanie, bo uczelnia i inne obowiązki, a jak już mam czas, to wolę czytać. Chociaż skusiłam się raz w tygodniu na PLL, które już na szczęście się skończyło, a także oglądałam Sposób na morderstwo i cieszę się, że powstanie czwarty sezon. No, ale wracając... w czasie wakacji pomyślałam, że poznam kilka nowych seriali. Także podczas śniadania, czy ćwiczeń skuszę się na jakiś odcinek. Także co ostatnio poznałam?




Tytuł: Nie z tego świata
Tytuł oryginalny: Supernatural
Rok: 2005- 
Sezony: 12
Gatunek: Dramat, Horror

„Akcja serialu zaczyna się ponad dwadzieścia lat temu, gdy spokój pewnej szczęśliwej rodziny zostaje zdruzgotany. Szczęśliwa żona i matka dwóch synów niespodziewanie ginie w niewyjaśnionych okolicznościach, a świadek niesamowitego zdarzenia, jej mąż John, w panice ucieka wraz ze swoimi dziećmi – Deanem i Samem – z płonącego domu. John postanawia zgłębić sprawę śmierci żony na własną rękę, szukając odpowiedzi w zjawiskach paranormalnych i poznając innych podobnych jemu, żądnych zemsty ludzi.”


Tego serialu chyba nikomu nie muszę przedstawiać. Tyle dobrego słyszałam o tym serialu, naprawdę wiele osób chwali, a ja go nie oglądałam. Także pomyślałam, że teraz nadrobię. Trochę się przestraszyłam tych dwunastu sezonów. Obecnie jestem dopiero w trakcie drugiego, ale myślę, że dam radę. Zwłaszcza, że serial mi również się spodobał. Może na początku obawiałam się, że to nie moje klimaty, ale serial wciąga. Zdarza się, że jeden odcinek jest naprawdę dobry, drugi nieco słabszy, ale bohaterowie - Sam i Dean to wynagradza. Chociaż Dean i tak górą.



Tytuł: Forever
Rok: 2014-2015
Sezony: 1
Gatunek: Kryminał, Sci-Fi

"Dr Henry Morgan, lekarz, pracuje jako koroner sądowy w Nowym Jorku, pomagając w rozwiązywaniu spraw kryminalnych. Ma on pewną tajemnicę – jest nieśmiertelny. Za każdym razem kiedy umiera, po pewnym czasie wraca do życia."

Na ten serial wpadłam dzięki Wam, bo dowiedziałam że o nim na jednym z waszych blogów. Bardzo mnie zainteresował, więc się skusiłam. Wszelkie seriale z rozwiązywaniem spraw kryminalnych – to coś dla mnie. Fabuła oczywiście nie kręci się tylko wokół tych spraw. Główny bohater próbuje też rozwiązać sprawę ze swoją nieśmiertelności. I co bardzo mi się podobało, że bohater wracał do przeszłości i dowiadywaliśmy się o jego życiu dawniej. Podobało mi się to, że każda sprawa kryminalna, którą rozwiązywał Henry z Jo przypominała mu o jego przeszłości, ale też do niej nawiązywała. Cały sezon połknęłam w kilka dni i bardzo żałuję, że serial ma tylko ten jeden sezon. Byłam bardzo niezadowolona z tego powodu. Bardzo polecam!




Tytuł: Orphan Black
Rok: 2013-2017
Sezony: 5
Gatunek: Dramat, Akcj, Sci-Fi


"Uliczna oszustka, Sarah, będąc świadkiem samobójstwa dziewczyny, która wygląda tak jak ona, postanawia przejąć jej tożsamość, przez co trafia w sam środek śmiertelnego spisku."

Kolejny serial, którego nie byłam pewna, czy jest w moich klimatach. Tworzenie klonów? Zupełnie nie dla mnie. Jednakże, kiedy zaczęłam oglądać przepadłam. 



Jest Sarah Manning uliczna oszustka, mająca córkę i przyrodniego brata, która próbuje dowiedzieć się prawdy. Jest Beth Childs policjantka, za którą Sarah się podaje, gdy widzi że kobieta popełnia samobójstwo. Jest też Helena – niezrównoważona kobieta, wychowana w klasztorze. Jest Alison Hendrix przykładna matka, żona i gospodyni domowa. Cosima Niehaus doktorantka mikrobiologii. Rachel Duncan kobieta pracująca na wysokim stanowisku. Pojawiają się jeszcze inne klony. I wszystkie wyglądają tak samo jak Sarah Manning. 

Jak pisałam pierwszy sezon mający 10 odcinków bardzo mnie wciągnął. Sarah dowiaduje się o klonach i próbuje rozwiązać tę sprawę razem z Alison i Cosimą. Nie wie kto za tym wszystkim stoi i komu może ufać. W drugim sezonie pojawia się więcej komplikacji, co mnie jednak aż tak nie zainteresowało. Badania nad klonami, zagłębianie się w to jakoś już nieco mniej mnie ciekawiło i wraz z tym sezonem entuzjazm mnie opuścił. Zrobiłam sobie przerwę od serialu, ale wrócę i nadrobię pozostałe trzy sezony.






Tytuł: Jess i chłopaki
Tytuł oryginalny: New Girl
Rok: 2011-
Sezony: 6
Gatunek: Komedia

"Jessica Day po tym jak zrywa z chłopakiem postanawia na nowo ułożyć sobie życie. Na Craigslist znajduje ogłoszenie 3 chłopaków poszukujących współlokatora. W efekcie czego zamieszkuje razem z Nickiem, Schmidtem i Coachem. Wkrótce Coach wyprowadza się, a na jego miejsce wprowadza się Winston – dawny lokator Schmidta i Nicka."

Uwielbiam Przyjaciół, mogłabym oglądać go na okrągło i właściwie naprawdę bardzo często do niego wracam. Ale chciałam poznać coś nowego, najpierw wpadłam na Teorię wielkiego podrywu i obejrzałam dotychczasowe sezony, a potem mój wybór padł na Jess. Co prawda nie są to Przyjaciele i TWP. Może nie zżyłam się do końca z bohaterami, ale nawet ich lubię. I kiedy mam ochotę na coś lekkiego to sobie włączę, chociaż odcinki czasem mnie bawią, a czasem niestety mniej ciekawią. Jednak ogólnie przyjemnie się go ogląda. 

Znacie? Oglądaliście coś z tego? 
Są jeszcze inne seriale, które w ostatnim czasie poznałam, ale to kiedy indziej. Pomyślałam też o kilku nowych postach związanych z książkami, chociaż nie o opiniach mówię, ale to w niedalekiej przyszłości. A już pojutrze pojawi się opinia książki "Lokatorka". Do zobaczenia! :)

Wszelkie opisy seriali pochodzą z filmweb, bądź z Wikipedii. Także cała grafika pobrana jest z google.pl. :)


14 komentarzy:

  1. Chciałam zacząć kiedyś Orphan Black, ale wiecznie za mało czasu na coś nowego. :D Supernaturalsów widziałam trochę odcinków, ale tylko wybrane. Przeraża mnie wizja nadrobienia tylu sezonów. ;)

    Pozdrawiam, febliki

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Jess! Jeden z lepszych seriali komediowych :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądam seriali i nie znam żadnego z powyższych, jakoś nie ciągnie mnie do ich oglądania :)
    Chętnie przeczytam Twoją opinię o "Lokatorce", jestem ciekawa czy Ci się podobała czy nie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kojarzę tytuł pierwszego serialu, ale nie miałam okazji poznać. Ostatniego na pewno nie obejrzę bo nie lubię tej aktorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie z serialami jest nie po drodze i jeden sezon pewnego serialu obejrzałam od początku do końca, lecz nie ukrywam, że chciałabym to zmienić, bo zdaję sobie sprawę z tego, że wiele przez moje lenistwo, a może uprzedzenia - tracę.

    Podobnie jak Ty słyszałam wiele dobrego na temat "Supernatural". Miałam kiedyś znajomą, która była zafascynowana tą produkcją i wypadałoby się z nią w końcu zapoznać.

    Myślę, że "Forever" mógłby mi się spodobać, gdyż uwielbiam kryminały i jestem ciekawa co powstanie z połączenia tego gatunku z fantastyką.

    O tych klonach to również ciekawa historia.

    Jakoś nie zachęca mnie ostatnia propozycja. Nie jestem stworzona do zachwycania się komediami.

    OdpowiedzUsuń
  6. zainteresowało mnie "Orphan black". uwielbiam One Tree Hill <3 PLL już skończyłam, zakończenie jest ciekawe :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam "New Girl".
    Pozdrawiam, ann-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie oglądałam żadnego z seriali, ale Orphan Black ciekawi mnie od jakiegoś czasu i zastanawiam się nad nim :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Żadnego z nich nie miałam okazji oglądać. Ale zainteresował mnie "Orphan Black" i "Forever". W wolnej chwili zerknę :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdarzyło mi się oglądać "Supernatural" w telewizji, ale nie było to nic szczególnego i nie potrafiłam się wciągnąć. Za to "New Girl' bardzo lubię. Zgadzam się, że nie jest to nic nadzwyczajnego, ale na rozluźnienie może być :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie oglądam seriali, ale Jess i chłopaki chętnie bym obejrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie oglądałam żadnego z seriali, ale ogólnie oglądam ich bardzo mało. Kończą się wakacje, więc żadnego z nich raczej nie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  13. I super, szukałam ciekawych seriali i trafiłam tutaj. Dwa mnie zainteresowały, więc przyjrzę się im.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tych seriali słyszałam tylko o Supernatural i Orphan Black, nie zagłębiałam się jednak w ich treść. Teraz tak jak na to patrzę, to Orphan Black mogłoby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń